Dumma dumma jag

Jag har pajjat min bil, eller i alla fall min högra sidospegel :(

Skulle hämta upp pojkvännen för att åka och hyra film. På gatan han bor är det tillåtet att parkera på ena sidan, denna sida var till höger i min färdriktning. Jag får vid ett tillfälle möte och missbedömer då avståndet. Bör tillägga att bilen i fråga stod längre ut än de andra, men självklart är felet ändå mitt. Det resulterar i alla fall i att min spegel behöver bytas ut helt och Saaben jag körde på fick sin spegel förstörd samt att den fick lackskador av de flygande delarna.

Tur att min älskling kunde komma dit på två röda, han hjälpte mig reda ut allt då jag var skärrad och bara grät. Han var så förnuftig och visste precis vad som skulle göras. Vi lämnade en lapp på bilen som man bör och de ringde samma kväll. De kollade dagen efter upp vad det skulle kosta att fixa, notan skulle hamna på 6000:- så jag ringde mitt försäkringsbolag...jag blir skyldig 1000:- i självrisk samt att jag får betala mina egna reparationer. Lite surt men det hade kunnat vara värre.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Instämmer helt. Det kunnde vart värre. Visst är det väl aldrig kul när det händer och inte heller när pengar får "vingar".

2007-07-25 @ 10:00:39
URL: http://justbe.blogg.se
Postat av: Veronica

Törs man fråga vad som finns med i det kittet? *asg* Fyyy på mig! Men det kan vara bra och ha utifall vi får för oss att dricka något med alcohol i. Om du är hungrig när du kommer då serverar de kycklingfilé och potatisgratäng på fredag!

2007-07-25 @ 13:17:33
URL: http://justbe.blogg.se
Postat av: Per

Dumma bilar ibland... Tråkigt ju...

2007-07-25 @ 22:16:15
URL: http://fredagsmys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0