Fina ord från en fin tjej!

STORMA PÅ

Inåt in i djupet vänder sig tanken
Blicken blir distanserad och pannan rynkas
Stoppar tiden för ett litet ögonblick
Världen vidgar sig inombords, växer, vävs samman
Drömmar om morgondagen och sorger från igår
Teet kallnar och samtalet glöms bort
När världen är som vackrast växer törnena
För att fånga upp dig när du faller
River och sliter i din vackra klänning
Spillt blod över förlorade stunder
Torkade tårar som du glömt sköljer över dig

Ta avsked av dina mörka tankar
Och upptäck världen - här finns mer!
Välkomna varm framtid och skratt
Driv demonerna på flykten med dina glittrande ögon
I dig finns så mycket liv, så mycket mer
Du är för vacker för att vara så ledsen

Flyg söderut med fåglarna
Känn vinden piska dig i ansiktet
Bry dig inte om regnet, kylan, stormens vrål
För när du är framme, där finns jag
Och jag ska ge dig allt jag har att ge
Jag ska läka dina sår, krama ur dina sorger

Ta täten, sparka på djävlarna, rusa emot tjuren
Strunta i såren, i ropen, i dina våta kinder
Svinga svärdet högre, låt dina rop överrösta alla
Spring i främsta ledet och låt inget stoppa dig
Finn din egen väg om du så måste bygga den själv
Släpp helvetet lös, dansa på skärseldens lågor

Kasta bort bergen, blås bort stormen
Spring ifrån de bitande vindar som jagar dig
Lyft din blick mot horisonten och dra den till dig
Låt alla se din sorg, din smärta och din själ
Släng ut den, vrid ur den, låt himlen smeka den
Stampa på sorgen och kyss ditt brusta hjärta

Imorgon
Var omöjlig igår
Fruktade du idag
Drömmer du om i övermorgon
Glöm inte att kämpa för din morgondag
Den är bara din
Ta emot den


SVART

Tapperheten brinner i bröstet men fastnar i halsgropen
Passionen blir besvikelse och tårarna sköljer kinderna
Inuti bildar känslorna ett hamsterhjul som skenar
Trycker igen och igen på det onda, retas, hånar
Tills du tappar andan och orken att dra in ny luft

Utmattad sjunker du ner i din soffa
Meningslöshetens svarta slöja draperar dig, drar ner dig
Tills du vill ge upp och för alltid dölja dina vackra ögon
Dina starka axlar sjunker ihop och ryggen är böjd
Den som tills så nyligen bar upp dig så stolt

Glittret och buset i dina ögon - vart försvann det?
Vart har du gömt din underbara brokiga själ?
Det finns en axel när dina axlar inte orkar
Det finns en famn när andra famnar sviker
Det finns en styrka när du inte orkar
Det finns en glädje när allt är nattsvart

Jag bär dig över oceaner, över vassa klippor
Över brustna hjärtan och trasiga själar lyfter jag dig
Din sorg är min smärta och din glädje min lycka
Din själ är ett fyrverkeri av rytm och udda sjalar
Färgexplosioner som ingen kan styra
Finn dansen inom dig och släpp den fri

När du vill gråta, skrika och slåss
När du vill bråka, skratta och dricka vin
När du vill prata, vara tyst eller snacka strunt
När du vill
När som helst
Jag finns där

Kommentarer
Postat av: Veronica

Herre min jesus så underbart vackert! Sitter med tårarna rullandes ner för kinderna så rörd blev jag!



Jag saknar dig gumman!! Önskar jag kunde vara nära och bara hålla om dig o inte säga något! Ibland behövs inte ord o jag vet att du är den klokare av oss utan att tveka för en sekund! Jag är så glad över att du är min vän älskade ängel!

2009-09-24 @ 22:18:49
URL: http://justbe.blogg.se/
Postat av: Per

Vad vackert Jessica!! Vad är det för texter? Egna dikter?

Vackra ord från en vacker kvinna!!

Jag saknar dig!

2009-09-24 @ 22:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0