Puckad?

Blir så arg på människor som försöker lura mig!
Ringde på en sidospegel till min bil idag, hittade en begagnad på bildelsbasen. Den fanns på en bilskrot i södertälje och killen jag pratade med sa att han ville ha över 800:- för den (stod inget pris i annonsen) När jag nämner att dessa speglar ligger runt 650:- annars så sänker han genast priset till 650:- + frakt. Vad f*n tror han? Säkerligen: Ah en tjej, hon kan inte det här, jag försöker få lite mer pengar... Gaaaaaahhhh, sånt gör mig galen!!

Barn på nytt

Var i Stockholm igår för att hälsa på Ellen. Vi började med att svira runt på stan, tittade i en massa inredningsbutiker :) Sen tog vi bussen till Djurgården och in på Gröna Lund. Jessica blir då som ett barn och vill åka allt på en gång :D stackars Ellen hade det nog inte lätt. Karuseller är bland det roligaste jag vet, kan åka hur mycket som helst när tillfälle ges. Vi åkte sen in till stan och jag köpte en väska jag spanat in tidigare under dagen, den är av lite större modell och jag är kanonnöjd.
Hemresan var inte lika skoj som resten av dagen, när konduktören kommer och ser att jag ska till Köping säger hon bara "men det här tåget går ju inte till Köping, det stannar i Västerås." Men ååååhhhh, bara att ringa mor och far så de får hämta mig. (gick inget till Köping på bra länge) Bra jobbat SJ!!

A great day

Gårdagen bestod av mat, shopping och bra sällskap, det kan inte bli så mycket bättre än så... :)

Jag mämtade upp Veronica på hennes jobb och vi åkte in till Eskilstuna och åt en god lunch. Sen började allvaret, vi sprang runt i en massa affärer och fyndade :) Jag hittade bl a ett par skor för 125:- (mega-fynd) och en kortärmad kofta för 89,50 :) Så skoj att handla billigt. Veronica hittade också en massa snygg och jag tror hon är lika nöjd som jag är :) Efter turen på stan var vi rätt slut så vi åkte hem till henne och jag fick en kopp kaffe, vi satt där och pratade med hennes sambo. Framåt nio drog vi ner på stan igen och åt en kanongod grillbuffé :) Lite jobbigt att jag inte fick betala för min mat men jag får bjuda hem dem och laga lite mat :) kan ju vara roligt om de, jag och pojkvännen äter middag ihop nån gång :)

Så det jag vill säga är TACK till er båda, jag hade en kanondag :) *krama på*

Farliga Veronica

Passa er för Veronica hon är farlig, visade mig en sida där det fanns en _massa_ fina saker, smakprov följer..

Kan bli mycket farligt idag :p

Vingåker is(not)theshit

Ellen kom över till mig idag och efter lite spagetti och köttfärssås gav vi oss av till Vingåker Factory outlet. Jag må bli lynchad nu men jag tyckte inte det var så mycket att hänga i julgranen. Fanns inte mycket (billigt) alls. Jag hade fått en fantasibild om att det skulle vara tokbilligt men tji fick jag. Provade lite kläder men inget satt som det skulle, mycket märkligt...men men nya tag imorgon på Tuna Park (antar att det blir där) med Veronica så hppas på bättre lycka då :) Vem vet, vi kanske hittar en massa på rea och spar en massa pengar :p

Död åt dryga bolag!!!

Såg för någon dag sen att Ryan Air ska utöka till 2 avgångar per dag till London från Västerås igen. Kul att vi då redan bokat ett flyg som ska avgå 9.15 från Stanstead, nu kan man åka hem kl 17.40, detta hade passat oss så mycket bättre. Kollar därför upp vad det skulle kosta att ändra till det flyget...30 Euro...per person!!!!! Det blr ju 1200:- för oss alla. Kollade sen upp vad det skulle kosta att boka 4 helt nya biljetter hem...40 £ cirkus 600:- inkl flygskatter...  Fattar inte vad de håller på med... *morr*

Ska konsultera med mor och far när de kommit hem från sin semester.

Dumma dumma jag

Jag har pajjat min bil, eller i alla fall min högra sidospegel :(

Skulle hämta upp pojkvännen för att åka och hyra film. På gatan han bor är det tillåtet att parkera på ena sidan, denna sida var till höger i min färdriktning. Jag får vid ett tillfälle möte och missbedömer då avståndet. Bör tillägga att bilen i fråga stod längre ut än de andra, men självklart är felet ändå mitt. Det resulterar i alla fall i att min spegel behöver bytas ut helt och Saaben jag körde på fick sin spegel förstörd samt att den fick lackskador av de flygande delarna.

Tur att min älskling kunde komma dit på två röda, han hjälpte mig reda ut allt då jag var skärrad och bara grät. Han var så förnuftig och visste precis vad som skulle göras. Vi lämnade en lapp på bilen som man bör och de ringde samma kväll. De kollade dagen efter upp vad det skulle kosta att fixa, notan skulle hamna på 6000:- så jag ringde mitt försäkringsbolag...jag blir skyldig 1000:- i självrisk samt att jag får betala mina egna reparationer. Lite surt men det hade kunnat vara värre.

Om ingen annan tycker synd om mig så...

Nu har den obligatoriska semesterförkylningen kommit också, dyngtäppt i näsan och nyser konstant, feber har jag också...det är så synd om mig :P Haha, nejdå värre kunde det allt vara men man måste ju få klaga lite *fniss*

Var på stan med syster yster idag, hon bjussade på mat (mums) och sen åkte vi hem till mig en stund :) alltid skoj att ses :)

Semstern :)

Vi började med att åka till Brahe hus utanför Gränna, startade i Köping strax efter 02.00 natten till tisdag. Efter en frukost på en bänk strosade vi runt inne i Gränna innan vi tog färjan över till Visingsö. Där cyklade vi runt hela ön och sov kvar en natt, åkte via glasriket (Boda, Orrefors) ner till Öland, campade i Köpingsvik och tittade på fina ställen. Därefter tog vi ölandsleden upp och hamnade i Byxelkrok (norra Öland) sov kvar en natt, åkte till Långe Erik och gick några kilometer i Trollskogen. Nästa stopp på resan var Västervik, där stannade vi en natt och såg Borgholm samt fikade på Solliden på vägen. I Västervik solade och badade vi, sen tog vi cyklarna in till centrum och satt på en uteservering och drack öl/vin. Avslutade med att utforska lite av skärgården och sedan lunch inne i Västervik. På vägen hem stannade vi i Söderköping för ett besök på glassrestaurangen Smultronstället.

Så det var hela resan i korthet :) Jag har haft det jättebra och kan varmt rekommendera en roadtrip i Sverige som semesteralternativ

Home again

Nu är vi hemma igen, orkar verkligen inte skriva om resan just nu utan tar det en annan dag istället. Ska bara ta det lugnt nu :)

Sammanfattning på dagar som gått

Emma kom över i fredags, vi grillade, drack vin, tjejsnackade och hamnade sedan på krogen tillsammans med Per the man.Vi hade tokskoj hela kvällen men vid 01.30 var jag trött och ville bara hem.

Lördagen var lugn, avslutades med en middag i västerås tillsammans med pojkvännen. :) det var mysigt.

Igår grillade jag och kärleken, trodde aldrig kycklingen skulle bli klar pga blåsten, men kom på att man ju kunde lägga ett lock över och vips så var det klart :)

Idag har jag bara lodat runt, varit på stan, solat på balkongen osv.

Inatt bär det iväg söderut,  vi drar iväg på semester :) det ska bli så skönt. :)

Dutti

Nu är jag äntligen klar med allt jag hade planerat, jag är trött men väldigt glad. Känner mig duktig :) Nu ska jag slappa lite på soffan sen sova (som en stock).

Ser nästan fram emot att gå till jobbet imorgon när det är sista dagen :)

Hägringar

Jag ser något långt där framme...jag tror det är semestern som kommer allt närmare, men vågar inte riktigt tro på vad mina ögon säger mig. Räknar lite och inser att det bara är 10 h kvar att arbeta sen är det fyra härliga veckor tills jag behöver åka tillbaka till jobbet. Längtar så!

Hihi

Var hos bästa Emma igår. :) Tack gumman, hade hur skoj som helst :) Men känner mig lite ur gängorna *asg* Ska bli skoj på fredag :) ser fram emot det.

Nu sitter jag på jobbet igen, 4 dagar kvar till semester och jag längtar :) ska bli såååå skönt.

Aja, dags att börja jobba då.

Don't push me!

Det finns stora nackdelar med att vara tjej, idag t ex så känner jag mig extremt lättirriterad, minsta lilla sak eller felsägning höjer mitt blodtryck. Vill inte att det ska vara på det här sättet men vet inte hur jag ska få bort det heller.  Man kan ju hoppas att det går över tills imorgon, annars kommer kollegor och kunder få lida.  Ska lägga mig och läsa och försöka lugna mig lite.

Till mitt "bollplank" TACK för att du finns *krama massor*

Seg som kola

Söndagsseg och latar mig framför kassa program på TV och surfar runt lite. Ska ta tag i mig själv...lite senare. Bilen behöver en genomgång också, har en massa pollen och annat smuts inuti så dammsugning och torkning ska bli gjort idag. Måste bara vänta på att föräldrarna kommer hem så jag får tillgång till deras garage.

Gårdagens fest var trevlig, skoj folk och så :)

Finally

Nu är det helg :) som jag har längtat! blev en lugn kväll med syster igår, kollade på film och snackade en masa. Så skönt att bara umgås med henne. :) Skjutsade hem henne och åkte över till en vän som hade en "spontanfest" det var trevligt det med :)

Idag har jag inte gjort så mycket än, men ikväll blir det inflyttningsfest :)

Resten av helgen tänker jag bara slappa :p

Bio igen

Var på bio ikväll, såg en skapligt bra film, Hostel II Den var nästan lika "splattig" som den första men man kan väl inte vänta sig annat av en Tarantinofilm.

Har svårt att varva ner så jag tänkte att bloggning och msn-prat kanske hjälper. Man kan ju hoppas...

6 dagar kvar till semester *längta* ska bli så skönt. men först är det helg och det ryktas om en inflyttningsfest, dock är jag inte säker på om den är imorgon eller på lördag. Jag håller mina tummar för lördagen, kommer vara helt slut imorgon misstänker jag.

Rose Court Hotel

Nu är det bestämt, vi ska bo på Rose Cort Hotel när vi är i London :)
Visst är det fint?!

Rose

Tror det blir toppen!

Paj och glass i stora lass

Hämtade upp mamma efter jobbet, vi åkte hem till mig och gjorde en ananaspaj som vi åt tillsammans med glass och kaffe :) det var kanongott :D Alltid lika skönt att ha mamma här :)

Bored

Jag har tråkigt!
Ville kolla på tv ikväll, bara titta och ta det lugnt...men blir nästan stressad av att det bara är skit som sänds...
Tror jag slår igång lite musik och läser istället. Har ju inga bra filmer hemma heller :/

Fullt upp

Har nu varit ledig i fyra dagar men semestern är minst lika välbehövlig nu som när jag gick hem från jobbet i onsdags. Jag har haft fullt upp men det har samtidigt varit roligt. Jag har ju hunnit med en heldag dhopping, besök hos och från vänner, två grillpartyn, en flytt och en hel slappardag :) inte så illa :P

Imorgon är det dags att jobba igen, det tar emot men det hjälper att veta att det bara är 10 dagar kvar :D