Budapest

Jaha då var man här då. Som jag har längtat efter denna resa. Jag anlände i fredags, Per mötte mig på flygplatsen. Det var så kul att träffas igen. Vi började med en kaffe på flygplatsen med tillhörande prat.

Efter att ha lämnat av mina saker i lägenheten åkte vi till West end som är ett köpcentra. Strosade mest runt där, åt lite och drack en kaffe igen. Vi tog oss sen tillbaka till lägenheten för att fräscha till oss. Vi skulle ju möta upp Kate och Sören för mat på Paprika på kvällen. Maten där var underbart god (vilket all mat är här). Efter maten var vi alla trötta och beslutade oss för att åka hem och bara slappa.
Lördagen vigde vi åt sightseeing för mig. Vi var till en fantastisk saluhall där det fanns en massa god mat och mycket fina ungerska saker att titta på. Där åt jag även min första gulasch. Efter det strosade vi runt och tittade på en massa byggnader och andra sevärdheter. Mötte sedan upp Rune och tog en fika med honom. Det blev lite mer sevärdheter och sedan återvände vi hem för att göra oss redo för den stora festen.
Vad finns att säga om festen då? Den var helt enkelt galet skoj. Vi var en salig blandning av nationaliteter och många inytressanta diskussioner om allt och inget blev det. Det blev även en hel del dans, vilket kändes när vi var på väg hem, ville kapa av fötterna vid fotknölarna.
Igår tog vi det lite lugnt på morgonen, det behövs ju det med. När vi kände oss redo åkte vi till Pers jobb för att försäkra oss om att jag hittar dit på egen hand. Vi gick runt i området een stund och begav oss sen till Moskva ter för att äta lite. Där mötte vi även upp Kate och Sören och gick till mammut som även det är ett köpcentra.
Kate skulle möta sin mamma så jag, Per och Sören tog en buss till slottet som var fantastiskt vackert i mörkret. De är duktiga på belysning här i Budapest. Utsikten från slottet kan man inte på ett bra sätt beskriva i ord, helt otrolig var den.
Resten av kvällen gick åt till att äta och träffa Kate och hennes mamma.
Nu sitter jag här i lägenheten, de andra är på jobbet. Jag ska snart ta en dusch för att sedan bege mig ut i Budapest.
Ha det gott alla!

Kommentarer
Postat av: Elin

underbart att resa :)

2010-02-28 @ 12:50:09
URL: http://ellee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0